Pages

Ahli-ahli 3sukumaut!!

Thursday, April 14, 2011

Bisnes $$$ Tigasukumaut


Hah cm ni lah, time aku nk start post entry time tu la tenet nk lembab!! Saje je nk lemahkan semangat nih, hehe cakap pasal lembab, teringat lak time aku lepak ngan membe kat kdai makan minggu lepas. Aku nk order mee goreng basah, pelayan tu cakap mee goreng basah xde, mee goreng lembap ada la, kahkahkah first time aku dengo org ckp mee goreng lembap, sib baik bukan mee goreng lembab!! haha
Dekat sebulan x post entri cm ni la, rasa kekok pulak nk mengarang, huhu Entri aku kali ni bukan pasal mee goreng basah or lembap, tu mukaddimah je. Sebulan yang lepas aku agak busy sebabnye aku wat macam-macam kerja, kerja freelance, bisnes kecil-kecilan, musim durian pulak. Nasib baik tahun ni durian belakang rumah kena pajak, kalo tak memang jd tokey durian la pulak, hehehe 
Aku sebenarnye bru nak blajo wat bisnes, tapi bisnes kecik-kecik je la kan. Nak wat bisnes beso terus nanti mesti orang pelik tetiba aku jadi kaya kan, kena fitnah la pulak, tu yang tak berani nk wat beso-beso, kahkahkah Padahal nk handle bisnes kecik-kecik pon x jalan, rugi ada lah, kahkahkah Alah tak kesah lah, janji aku ada usaha, tak banyak, sikit-sikit pon jadi la kan (saje nk sedapkan hati) Bak kata orang, sikit-sikit lama-lama jadi bukit. Tapi duit kalo jadi bukit betul pening jugak bhaii, kahkahkah
So entri kali ni aku nk kenal kan korang dengan seorang pakcik tigasukumaut nih, nama dia Joe Ades (1934-2009). Dia ni salesman tepi jalan kat New York. So kalo korang nk kenal ngan dia lebih lanjut layan video klip bawah ni ye, selamat berkenalan, huhuhu



Ape yang hebat sangat ngan pakcik joe nih? Nampak cm biasa je kan, tapi korang perasan tak nape die pakai smart giler? Selalunya kalo orang lain yang jual tepi jalan nih mesti die pakai serabai je kan, tapi lain pulak ngan Joe Ades nih. Jawapan die ada dalam video klip seterusnya..


Amacam? Stylo tak pakcik Joe nih? hahaha Salah satu quote Joe Ades "Never underestimate a small amount of money gathered by hand for 60 years". Ini baru lah dinamakan sikit-sikit lama-lama jadi bukit, huhuhu Keypoint dia satu je, kena istiqamah, lau hangat-hangat taik ayam je sampai bila nk majukan (cm kena batang idung sndiri jek hehehe). Orite, sampai di sini sahaja rancangan tigasukumaut anda, kalau ada pendapat dan komen sila tinggalkan di ruangan komen di bawah ye, sekian terima kasih,  jumpa lagi, daaaaa~~


p/s: Rasulullah S.A.W pernah bersabda 99% punca rezki di muka bumi ini adalah dari sumber perniagaan...

8 comments:

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  2. terbaik....moga2 menjadi teladan bersama...lama2 jadi bukit...jgn jadi bukit sebab bukit tu dok diam jerrr tak bergerak......kekal lah ia sebagai bukit bukau.....

    ReplyDelete
  3. best ler bukan lewwww....
    nie bukan neyy
    wakaaakakakakaka

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...